Eldre og fysisk aktivitet

fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet er viktig i alle aldre, og kanskje spesielt når man blir eldre. Det er en lang rekke med helsegevinster en kan oppnå med litt aktivitet, noen eksempler kan være bedre søvn, bedre balanse og mindre sannsynlighet for fall, frigjøring av hormoner som kan gi følelse av blant annet opplagthet og glede. Jeg som sykepleier ser på fysisk aktivitet som det viktigste tiltaket for at pasientene mine skal kunne leve best og lengst mulig hjemme. Dette fordi jeg ser hvordan pasienter som trener regelmessig klarer seg bedre på egenhånd i hjemmet. I denne forbindelse vil jeg legge ut et hefte som er publisert av helsedirektoratet for fysisk aktivitet for eldre over 65 år. Her står det mye nyttig og konkrete råd om fysisk aktivitet. Ta en titt!

65+ Øvelser som holder deg i form

Heftet er hentet fra Helsedirektoratets hjemmeside, du kan finne linken her.

You may also like...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>